Påsar med miljötanke

2013-04-10 @ 10:00:00
(Dock inte materialet på påsarna)... Jag ska förklara. För ett tag sen var jag inne på Myrorna. Hade sett ut en fin kappa som jag provat nån dag innan och hade nu bestämt mig för att åka och köpa den. Hade tyvärr glömt att ta med något att lägga den i så fick köpa en plastpåse. Kostade två kronor. Där får man minsann betala för att få en plastpåse. Smart egentligen, färre köper ju påsar då. Bra för miljön. Så om du handlar, glöm ej påse.

Ha en fortsatt bra dag!

Don't let fashion go to waste. Bring your unwanted clothes to H&M!
Är du trött på dina gamla kläder så kan du nu lämna in dem i utvalda H&M-butiker.
Mer info hittar du genom att klicka här!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Låter som rent "green washing" från H&Ms sida, det vill säga att det endast gör det för att se bra ut. Vad gör de för nytta när det startar en sådan kampanj? Skickar tillbaka kläder till de som tillverkat dem under dåliga förhållanden, så att vest konsumenten kan handla mer från dem med gott samvete !

2013-05-07 @ 13:40:32
URL: http://pralindrome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0