Lertvål

2013-03-15 @ 10:00:00
Jag har funderat och googlat runt en del på hur man på ett miljövänligt sätt kan tvätta håret. Det är ju enkelt att få tag på och handla shampoo men det är inte det bästa alternativet. Hemsidan NoPoo är en hemsida för de som strävar efter att använda färre kemikalier i vardagen. Där finns det metoder som kallas för NoPoo-metoder som du gärna får kolla in.
 
Själv har jag inte tagit mig tid att prova metoden. Däremot klickade jag mig in på en annan hemsida - webbutiken Bodystore! I deras webbshop hittar du produkter inom hälsokost, skönhet, livsmedel och träning. De fokuserar dessutom på ekologiska produkter.
 
Lertvål
 
Jag såg att det fanns en så kallad lertvål som jag kände att jag vill prova på. Det är ett shampoo av ren och mineralrik lera. Men såg att den inte fanns i lager! Bara att vänta. Inte så farligt dyr heller och att döma av kommentarerna så är de som köpt den övervägande positiva till produkten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0